חינה מרוקאית

חינה הנו טקס מיוחד אשר מאפיין את הכניסה או יותר נכון את המעבר של בני הזוג ממצב שבו כל אחד מיחיד הופך להיות חלק מדבר גדול ומדהים שנקרא- הביחד. אם עד אותו טקס הייתם נקראים זוג אז אחרי הטקס הזה זה הופך להיות רשמי. ישנן מגוון עדות שחוגגות את טקס ה חינה מרוקאית אך, המוכרת ביותר זוהי העדה המרוקאית. בטקס עצמו ישנה מסורת להתנהלות קבועה שמוכרת עימו ונהוג לחגוג אותה באופן זה.
טקס החינה המסורתי של החינה המרוקאית, נהוג לחגוג ערב לפני החתונה הרשמית מתחת לחופה.  לאחר טבילתה של האישה במקווה והיטהרותה לקראת הנישואין מלווים אותה מהמקווה בשירים והילולה המלווה בעוגיות מרוקאיות מיוחדות לקראת הטקס עצמו. כמו כן, ישנה תלבושת מיוחדת אשר עשויה מבדים מיוחדים ומבריקים מלאים בזהב וצבעים נוצצים וגולת הכותרת זה תכשיטי הזהב המעטרים את התלבושת. האישה תהיה לבושה בשמלה מיוחדת עם תכשיט מסביב לראשה והגבר יהיה לבוש בכפתן עם תרבוש על ראשו. במהלך הטקס הזוג ישב על כסאות מיוחדים ומפוארים והמטרה זה שהאורחים יעשו להם שמח, לחגיגה המושלמת ניתן לחגוג ב וילות נופש בצפון אם כול המשפחה .
אחד מהמאפיינים המזוהים והמוכרים ביותר במהלך הטקס הינו השלב שבו מורחים את ידיהם של בני הזוג בחומר מיוחד הנקרא חינה, שמקורה בצמח החינה ומסמלת מגוון דברים טובים לימי זוגיות מאושרים ומדהימים ביחד, כגון: שפע, פיריון, אושר, שומרת מפני עין הרע, סגולה לאריכות ימים והמון בריאות. אם עדיין לא יצא לכם לחוות טקס מסוג זה אז כדאי שתמצאו דרך לעשות זאת מכיוון, שזאת חווייה מדהימה.